Bir şarkısın sen ve İslam ÇUPİ Gerçeği

Kırk yıl… Dile kolay. Kırk yıldır Fenerbahçeliyim. İçinde üzüntüler, sevinçler, anılar, insanlar, sokaklar, mekanlar ve semboller…

Cadde’de yürüken gözünüze insan manzaraları takılır… Bir çift geçer yanınızdan. Erkek büyük ihtimalle kendine en çok yakışan şeyi bulmuştur ve geçirmiştir üstüne…Formasını. Kızlar biraz daha özgürdür bu konuda ama yine de dikkat ederseniz, ya bileğinde bir sarı lacivert bileklik ya da çantasının görünür bir yerine astığı bir süs vardır. Erenköy ışıklara geldiğinizde burasının bir buluşma noktası olduğunu anlarsınız. Aile büyükleri Divan’da oturup sohbetlerini ederken çocuklar duvarlara yaslanmayı seçmiştir… İleriden gelen genç bir aile çarpar gözünüze. Pusette bebekleri ilk fenerbahçe şapkasını takmıştır bile… Hatta bir sokak köpeği vardır, güzeller güzeli. Adı Şaşkın. Boynunda Fenerbahçe tasması…

Orada kimi çevirseniz size Kristal Büfeyi anlatabilir, Operayı hatırlar, en güzel müzikleri metronomun getirdiğini hatırlar. İlk içkilerin Uno’da içildiğini de… Hepsinin evleri ya üst ya da alt sokaklardadır… Bu cadde boyunca devam eden bir aile manzarasıdır. İlerledikçe fark edersiniz ki insanlar da sizinle aynı yoldalardır. 200 metre ileride Papazın Çayırı vardır çünkü…Şimdi ki adıyla Şükrü Saraçoğlu yani herkesin buluşma noktası… Yılların dostlukları bu buluşmadan önce belli başlı yerlerdi mesken tutarlar… Yoğun grupların bir kısmı Caddede, bir kısmı kalamış marinada bir kısmı da Kızıltoprak ışıklarda dostların toplanmasını beklerler… Kadehler Fenerbahçe diye kalksa da aslında bitmeyen dostluklar içindir bu.. Şerefine be Kardeşim der, bir yudum alırsın. Karşındakine bakar ve aynı anda bağırırsın: Yaşa Fenerbahçe…die.

Yani Ali, Mehmet, Ergun, Tunç,  İbrahim, abi, amca yoktur artık. Hepsinin ortak adıdır, FENERBAHÇE….

Bir gün bir Fenerli, bir cincon, bir de beşiktaşlı dostlarımızla oturuyoruz. GS li atladı:

Abi şu Türkiye kupasını alamama resmini gördün mü? ( Hani taş devri insanları olan ).. Beşiktaşlı böğürürcesine bir kahkaha patlattı.. Dalga geçiyorlar ya…Durdum ve dedim ki:

Demek ki köklerimiz oraya kadar gidiyor…

Sustular…. sonra ciddileştk ve başladım kıssadan hisse diye anlatmaya:

Ben cadde çocuğuyum. Ben ilk kez orada bir kız sevdim. İlk kavgamı orada yaptım. Ben orada yürüken bir büyüğümü gördüğümde elini öptüm.. Ben kırk yıldır orada duran bakkaldan alışverişimi yaptım, hala yapıyorum. Benim berberim Mehmet amca benim ilk sakal traşımı yaparken bana Cemil’lleri anlatıyordu,.. Ben her Cuma ailemle Kral ve Ben’de yedim pizza mı. Ve 18 Mart durağından binerim taksiye ve havaalanında da olsam, oradan çağırırım taksimi. Her akşam arkadaşlarımla sadece J burger’de buluştum.  Ve buluşuyorum tam 20 yıldır… Aynı sipariş, aynı garson, aynı dost kahkahaları… İlk öptüğüm kız bir fenerbahçeliydi…

Bizi üzdün Fenerbahçe demeyiz… Çünkü o an hepimiz soyunma odasındaki çocuk gibi üzgünüzdür… Sevincimiz bir kutlamadır sanki. Günlerce işimiz, aşımız herşeyimiz keyiflenir… Biz futbolsever veya Basketbol aşığı değiliz… Fenerbahçeliyiz. Fenerbahçeye aşığız. Onun bize kattığı ve burada anlatmaya çalıştığım herşeyiz. Ve biz başkanından sprocusuna kadar herkese bunu emanet ettik. Onlar her zaman bu duyguları korumakla görevli insanlardır gözümüzde, bazıları gibi sahipleri değil… Bu yüzden doğruyu isteriz, bu yüzden paramızı, sevgimizi veririz. Yalnız bırakmak bizde yoktur. Biz şarkılarımızda kendimize sıfatlar ekleyip, kendimize şan şeref katmış gibi yapmayız. Çünkü bizim ismimiz herşeyi anlatır bize ve herkese… O yüzden şarkımız da

Bir şarkısın sen, ömür boyu sürecek derken ağlarız !

İşte bu İslam abinin söyleminin anlamı: Bizim büyüklüğümüz budur… Biz, bizim mahallenin takımını tutarız !

Argün Albayrak

  1. #1 by dilozem on 12 Haziran 2010 - 18:08

    Eminim, her insan doğduğu ve büyüdüğü semtten ayrı olunca yüreğinin bir köşesi hep eksik olur. Çünkü Onu o kişi yapan herşey havasından veya suyundan mutlaka karışmıştır damarlarına :)

  2. #2 by neslin on 12 Haziran 2010 - 20:22

    ÖMÜR BOYU SÜRECEK!!

Bir Cevap Yazın

