Lovemark dedik… Bakın ne oldu! Ah 6S – Argün Albayrak

LOVEMARK dedik…Aşk Markaları dedik… Bunun dünyada yeni pazarlama anlayışına bir bakış açısı olduğunu ve nasıl başarılabileceğine dair örnekler verdik… Bunu GS’nin mor ve sonra da somonlaşan forması üzerinden anlatmış ve  yazmıştım. Çok olumlu tepkiler geldi. Çünkü o yazı da bir fenerlinin fanatizm duyguları yoktu. Tam aksine bir Fenerbahçeli olarak, bir aşk markası olan GS’nin yanlış yaptığını yazmıştım. Ama bir sevgili dostum…Bana LOVEMARK konusunu araştırmamı önerdi…ve olmamış dediJ  Ben de araştırdım… Yorumunu buraya yazmasını rica etmiştim ancak yazmadı: Önce onun yorumunu isimsiz olarak veriyorum:

Argün bu yazının bir çok yerine itirazım var da en mühimi şu renk mevzusu dedim ve bodoslama daldım:

“Yani siz Galatasaray Aşk markasının ( Lovemark) kurumsalına dokunamazsınız.” demişsin. Bi takımın (markanın) renkleri midir onu (markayı) LOVEMARK yapan? Sana göre böyle. Ve bütün yazıyı da sırtına buna dayayarak yazmışsın. Olmuş mu? Olmamış. Senin bu iddiandan yola çıkarsak Ford siyahtan başka araba üretmemeliydi. Ya da en baba LOVEMARK vosvos’lar tek renk olmalıydı mesela. 2000’den sonra bir çok veledin GS’li olmasının sebebi SARI KIRMIZI mıdır mesela o vakit? Ha keza kimse SARI KIRMIZIYA dokunmuyor. O SARI, o KIRMIZI zaten o formada var. Şimdi şu yazıyı bir Real Madrid’li, Barça’lı, bir Juventus’lu okusa ne der? Somon rengini Barçalı Katalan kardeşlerimiz defalarca giydi. Real Madrid’in bir diğer forma rengi siyahtır mesela. Resmi renkleri BEYAZ/EFLATUN olmasına rağmen. İşin pazarlama tarafına gelince, futbol endüstrisi diye bi nane var senin de bildiğin gibi. Ve her kulüp bu naneden yemek zorunda. Cukkan sağlam olacak yani. Forma satacaksın, bilet satacaksın. Galatasaray’ın mor formaları iş yaptı mı? Yaptı hem de gayet iyi yaptı. Somon yapar mı? Neden yapmasın. Forma aşkı mevzusu, Metin Oktay’larda kaldı, Lefter’lerde kaldı. Yoksa Stoch SARI/LACİVERT aşkına mı attı o imzayı? Ayriyetten şampiyonlar liginde çeyrek finali göremezsen, ligi birinci bitiremezsen, uefa’yı alamazsan… hiç kimse ne sırtına giyer ne de gider yenisi alır o formanın….Yazan EK. Reklamcı

Bu yorum EK’nın kişisel görüşüdür. Ancak şöyle bir konu var. Ne kadar hislerin aritmetik sonuçlara dönüşebildiği satış odaklı bir iş yapıyor olsak ta reklam bir ilimdir ve bazı doğruları hiç değişmez… LOVEMARKS kavramı da öyle… Bakın onun için özel bir site bile var: www.lovemarks.com. Milyonlarca analiz ve tanımı içeriyor. Burada önemli olan bir sonuç var. Lovemarklar kategorilere ayrılmış. Çünkü elma ve armut karşılaştırılamayacağı için sektörler ayrı ayrı değerlendirilmiş…Spor dalında  dünyada TOP 50 listesinde Fenerbahçe 14.sırada… Türkiye’den tek sonuç bu. Neden acaba… EK’nın verdiği örnek te ise Ford, otomotiv sektöründe tüm dünya klasmanında 31.ci… Yani Lovemark kapsamında ki yeri belli… Gelelim Sanat Yönetmenliğinde renk bilgisine… Siyah ve beyaz birer renk olarak kabul görmez. Onlar Dişi ve erkek zemin renkleridir. Yani konu futbol olunca beyaz zemin üstüne sarı kırmızı koymak veya kurumsal renkelrinizi koymak, forma renginin değiştiği anlamına gelmez…

Teşekkürler !

BU da link: http://www.lovemarks.com/index.php?pageID=20015&lmcategoryid=7&additions=2&require=100

  1. Yorum bırakın

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: