Touchdown ve Madame Tussauds Gizemi – Argün Albayrak

Dün gece, ikinci hayatımın ilk gününü yaşadım. Yaşatanlara selam olsun. İçimiz sevgiyle dolsun. Altı ay sonra ilk kez çıktığımdan olsa gerek, kalabalıklar yorucu geldi. Otomobil nehirleri yordu. Caddelerde gülen yüzler aradım yoktu.

Sevgili TOUCHDOWN’un yolunu tuutuk. Bu mekan öyle sadece İstanbul’da bir cafe-bar değildir. Efendim; İki eski dost Fuat ve Müge’nin vakt i zamanında açtıkları, insanlıklarıyla ve yaşama bakışları kadar güzel, beraber şarkıların söylendiği, çok dertlerin karşılıklı derinleştiği, Reklam sohbetlerinin gerçek prodüksiyonlara dönüştüğü ve özü olarak bu sebeplerden markalaştığı bir yer. Touchdown…

Her yaşını alan başlar ya dertlenmeye: Ahh nerde o eski…diye. Bu mekan eskimiyor arkadaş. Çıtı pıtı kızlar artık çocuklarıyla geliyor, onların nasıl büyüdüğünü görebiliyorsun. Ancak yüzler, insanlar, alışkanlıklar değişmiyor. Hele şu 1453 yılından kalkıp tedbil i kıyafetle halka karışmış Fatih Sultan Mehmet. Diğer adıyla: Tekila İhsan. Rivayetlere göre daha bir çok ismi olsa da… Sadece Touchdown’da çıplak görebilirsiniz kendisini: Çıplak Ruhunu yani. Bu mekan da bir sihir var gerçekten: Fuat hep yakışıklı, sert bakışlı, Müge hep çok güzel… Diğerleri çok içkinin verdiği etkiye maruz kaldılar tabii. Madam Tussauds ile Touchdown sanki aynı yer. Herkesin balmumu heykelini hareket halinde görebilirsiniz. Fazla içki demek ki balmumunu eritebilen bir özelliğe sahip… Barımızın bu arka köşesinde ise ünlü yönetmen Leona’nın heykelini görüyorsunuz… Hareket etmeyen bu heykel de günümüzde değerini korumaktadır. Sevdası gizli, dertleri gizli bir heykel… Biraz daha durur sa insanlar gelip adak adayacaklar korkusuyla onu Anadolu yakasında bir müzeye koyacaklar diye duydum… Leona adlı içkiyi keşfetmiş ve nam salmıştır…. Böyle bir çok heykel mevcut. Abide demek daha doğru… Bu heykellerin çoğunun yapım yeri 8 1/5 adlı harbiye barıdır… Orada şekillenip, touchdown’a toplu olarak nakledilmişler…

Adlie Naşit’in Uykudan öncesi gibi tek tek isimleri sayamayacağım. Ama Uykudan Önceyi bizzat yaşayan bu jenerasyon, ablamızı yanlış anlamış ve hayatlarına hep o meşhur akşam programından sonra başlamıştır… Aslında herkese iyi geceler derken, yatın diyormuş. Ama biz yatmadık. Hal böyle olunca da hepsi hayata farklı pencereden bakmış, ortalık karanlık olsa da gündüzü yaşamışlardır. Aramızda çok cennete gidenler, ucundan dönenler, yaşama fizyolojik olarak biraz eksik devam edenler vardır… Yani bir envanter çıkarılsa sonuç bir felaket olarak algılanabilir… Ama değildir! O yaşamın ta kendisidir. Üzüntülerin mutluluklara, yeni fikirlere, tekrar başarma azmine dönüştüğü bir mutluluk fabrikası…

İşte oradaydım dün gece… Hala yaşıyordum. Yaşamasam da orada hayatın güzel anılarla anlatıldığı eğlenceli gecelere döneceğini biliyordum. Hem hep hem de bir hiçtim… Herkese verilen yaşam hakkını böyle güzel yaşayabilmesi ve gittikleri bir cafe-bar’a bile böylesine bağlı olmasının herkesin kalbinde anlamlı bir yeri vardır… Beraber büyüyen, öğrenen ve yaşlanmayan bir jenerasyonun müzesi… Halka açık bir müze. Ayrı yönlere koşan ama tek ipe bağlı insanlar… Ama bir konu var… Boşver o konuyu. Sessiz heykeller kendi aralarında anladı zaten ne olduğunu…

Hadi Cheers… Ben mi ne yaptım… Ya ne yapacağım TD’de… Mutlu oldum hayatın değişmeden devam ettiğine.. Bir de bir şey oldu… Gözlerim kamaştı sanırım bir ara..saatler tam 23:00 PM’ di… Bir de hiç iki kişnin beni kaldırıpta lavaboya götürebileceğini düşünmemiştin. O da oldu.. Dedim ya… orası Touchdown… Bir masal anlattım size gece çökmeden. Based on a true story… Şimdii, hadi kuzucuklarım :

Erdinç, Fuat, Müge, Tibet, Oğuzhan, Gökalp, Cico, İhsan, Levent, Ece, Evin ve… Soner.. Hadi Touch’a ! Canlarım benim…

  1. Yorum bırakın

Bir Cevap Yazın

