Kara toprağa bile sığmadı… Argün Albayrak !

Günlerdir susuyorum. Günlerdir sorguluyorum. Günlerdir , korkuyla karışık boşvermişlik içinde ve etrafıma hiç bir şey hissettirmeden sessizliklere gömülüyorum. Ağzımı açayım diyorum. Anında kapatıyorum. Doğruları paylaşayım diyorum. Vazgeçiyorum. Sinirimi içime gömüyorum. Argün bu; sinirlidir, agresiftir, sağı solu belli değildir. Delidir ! diyorlar…

Orhan Veli demiş ya; Girdim insanların içine, insanları gördüm… diye. O hesap. Tutmayan hesaplar…  Doğruları, kişilerin ego ateşinde her gün değişen duygu matematiği… Çoktan seçmeli ‘hiçbirileri…’  Sonra kalkıp diyorum ki; sen ‘Bir’ sin ! Seni trilyonla da çarpsam yine ‘Bir’sin… O ‘bir’ önemli ! Çünkü hem tevazü hem de sonsuz zenginlik anlamındadır…

Şimdi bakıyorum. Anlamaya çalışıyorum. Geçirdiğim kaza sonrası ölmemem bir mucize. Halen oturmak zorundayım. Kimsenin sormasını, beni piş pişlemesini beklemiyorum. Herkese herşeyin yolunda olduğunu söylüyorum ama her şey yolunda mı…Hayır !

Tüm bunlar olurken, öyle bir yıl geçiyor ki; Önce Defne gidiyor. Çok hızlı gidiyor. Uçar gibi…. Tanıyorum. Çıkıp bir kelam edemiyorum. Ardından Murat ! Brezilyada… Biraz mutluluk için gidiyor. Kefen içinde geliyor…. Çok mu iyi tanırdım. Hayır ! Gerek yok ki o kadar çok tanımaya. İçten bir merhaba – merhaba. Yaptıkları yeter tanımam için…

Bunlar ne anlama geliyor diye düşünüyorum ! Sonra kendime bakıyorum ve anlıyorum:

Senin kim ve ne olduğun önemli değil. Yaptıkların, verdiklerin, kattıkların önemli. Yani şöyle bakıyorum da;

Hayata emanet ettikleri o kadar çok şey var ki; Kara toprağa bile sığmadı. Bize kaldı. Bizle yaşayacak. Yıllar önce ‘Barış Manço’ bir laf etmişti TRT’de:

Parmağıyla kendi etrafında bir daire çizip, tam içinde durmuştu ve:  İşte; yaşadığım şu kadarcık yerin hakkını veriyorum ! demişti.

Hiç bir şey boş değil. Yaşamın hakkını verin ! Onun hakkını vermek demek, ne demek biliyor musunuz:

Siz gideceksiniz ama dünya kalacak. İnsanlar kalacak. İşte o yaşam için bir şeyler yapın. Yaptıklarınızı kendiniz için değil, Onun için yapın !

Yapın ki; Gözyaşlarının bir anlamı olsun ! sizden sonra insanların konuştuğu, rehber edindiği bir anlam…

Güle güle gidin !

aa

  1. Yorum bırakın

Bir Cevap Yazın

